Kwaliteit van zorg en gezondheid van patiënt staan centraal
Laan van Bol ‘Es 3,
3122 AE SCHIEDAM
Spoedlijn - 010 - 475 12 34 (Optie 1)
IC Overleg - 06 - 30 73 53 16
Ma - Vr: 8.00 - 17.00
Za - Zo: Gesloten

Hoe leveren wij zorg tijdens de Corona crisis?

U kunt ons gewoon bellen. Wij beoordelen aan de telefoon of u mogelijk besmet bent met het Corona-virus, óók als u belt in verband met een andere klacht. In dat geval wordt u — als dat nodig is — door de huisarts verwezen naar de Margriethal. Hier doen alle huisartsen van de regio om de beurt een gewoon huisartsen spreekuur en een ‘Corona’ spreekuur. Heeft u geen klachten passend bij een Corona-infectie, dan krijgt u van de assistente een aantal opties aangeboden:

1. Consult: een consult op de praktijk is alleen voor acute zaken en dringende zaken die niet uitgesteld kunnen worden. Wij verzoeken u voorts geen deurklinken aan te raken en anderhalve meter afstand te houden van de medewerkers. Als u een vraag heeft over een chronische klacht of aandoening (die al maanden bestaat), krijgt u de mogelijkheid aangeboden om uw vraag te stellen via:

a) Telefoon: u krijgt een telefonische afspraak.

b) E-consult: via de button ‘patiënten omgeving’ op onze website kunt u hiervoor een account aanmaken. Nadat uw account is geaccordeerd (hiervoor dient u zelf 1 dag na aanmelding met de assistente nog contact op te nemen) , kunt u uw vragen stellen op een tijdstip dat u zelf goed uitkomt en de dokter antwoordt u binnen drie werkdagen. Ook kunt u hier uw herhaalrecepten aanvragen!

c) Beeldbellen: u krijgt een afspraak en ontvangt een link per sms of mail (u kunt zelf uw voorkeur opgeven) waar u op klikt en dan terecht komt in onze digitale wachtkamer. Zodra u wordt ‘binnen’ gelaten komt de beeldverbinding vanzelf tot stand. U heeft hiervoor wel een pc, laptop of smartphone nodig met camera en microfoon.

2. Visites worden alleen in hoogst noodzakelijke gevallen gereden, zoals altijd. Als u thuis beoordeeld moet worden, zal de dokter mogelijk in een beschermend pak verschijnen (mutsje, bril, mondkapje, jas).

Een verzoek Zeker in deze tijd is het erg belangrijk dat wij u kunnen bereiken. Meld u zich daarom aan voor deze nieuwsbrief, via de button hierboven. Zegt het voort!

Wanneer moet ik de praktijk bellen?

· Doe eerst de zelftest op “Moet ik naar de dokter?” of kijk op de website thuisarts.nl. Hieruit zal een advies volgen: bel met uw huisarts, of niet. In principe geldt: Heeft u milde klachten, dan hoeft u ons niet te bellen.

· Kom niet naar de praktijk of de huisartsenpost zonder afspraak. U kunt andere mensen, uzelf of ons onnodig besmetten.

· Blijf thuis bij klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen met verhoging (tot 38 graden) of koorts (meer dan 38 graden). Blijf thuis tot u 24 uur lang geen klachten meer had.

· Bel ons als u zieker wordt of moeilijker ademt.

· Bent u ouder dan 70 en heeft u een chronische ziekte of om een andere reden minder weerstand? Dan heeft u een groter risico om ernstig ziek te worden door het Corona virus. Bel ons of de huisartsenpost voor overleg bij kortademigheid (u hijgt en lopen gaat moeilijk), hoofdpijn en koorts en u alleen maar zieker lijkt te worden.

 

· Voor meer informatie bel 0800-1351 (RIVM) of kijk op RIVM.nl

Algemene adviezen consultatie praktijk

Houd u aan de volgende regels:

  • Houd altijd minimaal 1,5 meter afstand
  • Dringend verzoek om een zelf meegebracht mondkapje te dragen in de praktijk ( wij verkopen geen mondkapjes)
  • Kom het liefst alleen naar uw afspraak
  • Indien u een afspraak heeft staan , maar  luchtwegklachten heeft , in afwachting van uw testresultaat bij de GGD bent, in nauw contact met een coronapatient bent geweest; mag u pertinent NIET naar de praktijk komen. Uw consult kan omgezet worden in een telefonische afspraak.  Neem hiervoor contact op tijdig met de assistente. 
  • De assistente zal meer triageren om u de juiste tijdstip voor een afspraak te geven.
  • Om onnodige drukte in de wachtkamer te voorkomen werken wij met tijdsblokken en scheiding van luchtweg en niet-luchtwegklachten
  • Indien een beoordeling niet noodzakelijk is kan het zijn dat u adviezen krijgt, een telefonische afspraak of het advies om een e-consult te sturen.

De medewerkers van de praktijk mogen u aanwijzingen geven in het kader van de pandemie. Graag verzoek wij u om deze op te volgen voor onze , maar ook uw eigen veiligheid.

 

Wij rekenen op uw begrip voor deze uitzonderlijke maatregelen. Wij doen ons uiterste best om goede zorg te verlenen aan alle patienten.

 
 
Update 02-12-2021
Na de ronde met astrazeneca in april/mei 2021 waarin de huisartsenzorg ernstig in de knel kwam; is er landelijk via de LHV voor gekozen dat huisartsen geen rol meer zullen spelen in het vaccineren van mensen. 
Als u vragen heeft dient u hiermee de GGD te bellen: 0800 – 7070
 
ALLEEN mensen die bedlegerig zijn  en met ambulance afgevoerd moeten worden, komen in aanmerking voor een corona prik aan huis door de GGD. U dient een toestemmingsformulier ( zie hieronder) in te vullen en deze aan te leveren bij uw huisarts zodat u aangemeld kan worden bij de GGD om vanaf januari aan huis geprikt te worden. Let op : wij hebben geen invloed op  hoe snel u de prik krijgt! 

De mensen die naar locatie kunnen gaan; krijgen veel sneller de boosterprik. Vooral nu de werking van de eerdere vaccins minder worden, adviseren wij als huisartsenpraktijk nadrukkelijk om de prik zo snel mogelijk te halen ! 

Brief-niet-mobiel-thuiswonend_boosterprikCORONA